Kerkdiensten - algemeen

De kerkdiensten van de Protestantse Gemeente Wijk bij Duurstede worden gehouden in de Grote Kerk aan de Markt.
Het aanvangstijdstip van de kerkdiensten is 09:15 uur, of 11:00 uur en wisselt om de 4 maanden. Kijk op het rooster voor de aanvangstijd van de dienst.

Alle kerkdiensten zijn te volgen via:

Toelichting bij deze rubriek: In de kop van deze pagina vindt u de rubriek kerkdiensten. Als u daar op klikt  ontrollen zich ook de rubrieken 'kerkbrief' en 'preek van afgelopen zondag'.

Heilig Avondmaal.
In onze gemeente wordt het Heilig Avondmaal gevierd, waarbij ook gezinnen met kinderen worden uitgenodigd. We vieren het Avondmaal aan de tafels in de zijbeuk van de kerk. Overigens schaart de hele gemeente zich rond de tafel, dus ook die brood en wijn voorbij laten gaan.

Doopdiensten.
  Voor het laten dopen van uw kind(eren) kunt u zich aanmelden bij de scriba. De datum van de doop wordt in overleg met de predikant vastgesteld. Ongeveer 6 weken voor de doopdatum vindt het (eerste) doopgesprek plaats. Soms volgt nog een tweede en/of derde gesprek.

Parkeren en ingang

Gedurende het winter seizoen is de hoofdingang van de kerk (onder de toren) gesloten. De ingangen via de Open Hof, De Peperstraat-zijde en Oud Kerkhof-zijde zijn open.

Zoals bekend is het om veiligheidsredenen niet toegestaan om tijdens kerkdiensten fietsen in de tuin van de Open Hof te plaatsen.

Kerkdiensten en- Aanvangstijden

EREDIENSTEN

Zondag 7 april 2024, 11.00 uur
Voorganger: ds. Hans Koops, Odijk
Orgel: Sander Booij

Zondag 14 april 2024, 11.00 uur
Voorganger: ds. Jan Offringa
Orgel: Pim Schipper
Koffie na de dienst

Zondag 21 april 2024, 11.00 uur
Voorganger: mw. Joke de Vin, Wijk bij Duurstede
Orgel: Pim Schipper

Zondag 28 april 2024, 10.00 uur
Voorganger: ds. Jan Offringa
Orgel: Maarten van Kapel
Koffie na de dienst

Alle diensten zijn te volgen via: kerkdienstgemist.nl

Dat kan ook op een later moment.

Als er wijzigingen zijn, worden die in de kerkbrief/nieuwsbrief aangekondigd, maar ook op de site.
Hier staat dus altijd de meest recente versie.
Voor een totaaloverzicht zie rooster op de downloadpagina.

NB: scroll even naar beneden als er niets zichtbaar is.

Scriba